Sommarhoppet 2022-06-06
PROPOSITION
för Färentuna Ryttares klubbtävling i hoppning
2022-06-06 på Kungsberga Ridskola, Färentuna
Klubbhopptävling 2022-06-06 Sommarhoppet
Tävlingen är öppen för dig som är medlem i Föreningen Färentuna Ryttare.
Bansträckningen kommer att vara likadan i samtliga klasser.
Första start kl. 08:30
Klasser:
Klass 7
|
Clear Round 40 cm, Ponny
|
Klass 6
|
Clear Round 50 cm, Ponny
|
Klass 5
|
50 cm, Ponny, bedömning A:1a
|
Klass 4
|
Clear Round 60 cm, Häst & Ponny
|
Klass 3
|
Clear Round 70 cm, Häst & Ponny
|
Klass 2
|
80 cm, Häst & Ponny, bedömning A:1a
|
Klass 1
|
90 cm, Häst & Ponny, bedömning A:1a
|
Särskilda bestämmelser:
- Anmälan ska vara Färentuna ryttare tillhanda senast fredag den 3/6.
Efteranmälan debiteras med extra avgift på 100kr.
- Anmälan sker via mail till
. Ange klass, ryttarens namn, personnummer, telefonnummer och hästens/ponnyns namn.
- Tävlande ekipage från ridskolan måste hyra häst av ridskolan innan de anmäler sig. Maila till
för att boka häst. Hästhyran betalas till ridskolan när man har fått bekräftelse på att den häst man önskar rida finns tillgänlig.
Obs! Tänk på att du inte är anmäld bara för att du hyrt häst, du måste också anmäla dig via mail till föreningen (se punkt 2).
- Anmälningsavgiften betalas med swish till föreningen senast den 3/6. När betalningen inkommit räknas man som startanmäld och behöver därför inte startanmäla sig på tävlingsdagen.
- 150 kr per klass – Swish 070 676 60 11 till Erik Beckman (kassör FäR)
- Tävlingen äger rum utomhus på bana 20x48 m. Framridning sker i ridhus 20x40 m. Vi reserverar oss för ändringar p.g.a. väder eller andra orsaker bortom vår kontroll.
På både framridning och tävlingsbana används bomhållare av flera typer (godkända säkerhetshållare och andra sorter).
- Tävlande ekipage skall kunna uppvisa godkänt vaccinationsintyg – detta gäller privathästar. Vi kommer att genomföra stickprov under tävlingsdagen!
I samband med din anmälan förbinder du dig också till hästägarförsäkran dvs. att du kan intyga på heder och samvete att ni bl.a. inte har eller har haft en sjuk häst i ert stall de senaste tre veckorna innan start.
- Tävlande ryttare skall vara utrustade enligt Tävlingsreglementet (TR III – Hoppning).
Det innebär:
- Godkänd ridhjälm
- Ridbyxor
- Polotröja eller skjorta med ärm
- Ridkavaj eller annan långärmad tröja/jacka
- Ridstövlar eller ridskor med shortchaps utan fransar
- Tävlande juniorer skall bära godkänd säkerhetsväst, Level 3
- Enklare servering finns på tävlingsplatsen.
- Tävlande ska kunna ställa upp som funktionär. Vid eventuell strykning ska ersättare ordnas. Varje ryttare får 1-2 funktionärsuppgifter per anmäld klass.
För juniorer yngre än 15 år gäller att vuxen skall kunna ställa upp som
funktionär. Det är tillåtet att någon annan är funktionär för tävlande ryttare.
Om du har önskemål om någon särskild funktionärsuppgift kan du ange detta via mail,
vi försöker att tillgodose önskemål – men det är ryttarens ansvar att kolla vilken funktionärssyssla de fått.
- Allmänna frågor om tävlingen skickas till

eller besvaras av Mathilda Langlet: 070-433 62 52 eller Sofia Björkman: 076-540 80 41.
- Startlistor samt Funktionärslistor kommer att finnas på FäRs hemsida: www.farentunaryttare.se och i stallet på ridskolan ett par dagar före tävlingsdagen.
På tävlingsdagen öppnar sekretariatet en timme innan första start.